۱۳۸۹/۰۳/۱۰

مرگ یک معلم زن ،نجات یک دانش اموز،سکوت روابط عمومی

این یادداشت در : سایت خبری تحلیلی الـــــــــــف

 یک معلم فداکار مشهدی در راه نجات یک دانش آموز جان باخت.
دانش آموزان دختر یک مدرسه در روز پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری همراه معلمان خود برای اردوی تفریحی به سد کارده در اطراف مشهدرفته بودند. در این میان یکی از معلمان با مشاهده دانش اموزی که در حال غرق شدن در رودخانه بود ، با نثار جان خود دانش اموز را از غرق شدن نجات داد.
در خبر هیچ اشاره ای به نام معلم یا مدرسه نشده است . سکوت حیرت افزای رسانه های خبری و حتی وزارتی که دایه ی اطلاع رسانی از معلم و نظام اموزشی را دارندعلی رغم وجود روابط عمومی ها در سازمان های آ.پ خراسان رضوی،شمالی،جنوبی تا امروز ادامه داشته است .
خبر مرگ غم انگیز یک معلم زن بخاطر نجات یک دانش اموز و بی خبری وسکوت عجیب روابط عمومی ووزارت آموزش وپرورش در تایید یا تکذیب آن می تواند اشاره ای برناتوانی و نقش افرینی ضعیف مرکز اطلاع رسانی این وزارتخانه باشد .

بی تو جهی و سکوت وزارت آموزش پرورش این پرسش را به همراه دارد که : چگونه خبر تنبیه یک دانش اموز توسط روابط عمومی اطلاع رسانی می شود. .اما در رویداد ی این چنین که در عین تاثر انگیز بودنش موجب افتخار است سکوت پیشه کرده و با بی تفاوتی می گذرد؟ دلیل سکوت و یا بی خبری از حرکت انسانی یک خانم معلم چیست ؟

اگر اصل خبر کذب است وظیفه ی روابط عمومی است که تکذیب کند .اگر خبر صحیح است این وظیفه ی وزیر است که از داشتن چنین معلمانی بر خود ببالد و ایثار و فداکاری را ارج بنهد . روابط عمومی هم باید زمینه اطلاع رسانی دقیق این فداکاری را برای رسانه های دیداری و شنیداری دیگر مهیا کند .

حاجی بابایی در اغازین روز های کاری نداشتن روابط عمومی قوی را یکی از اسیب های اموزش وپرورش دانست و روابط عمومی را در ادارات به سطح رئیس و در سطح حوزه ستادی به مرکز ارتقا دادتا سه اداره کل را هم زیر نظر داشته باشد .

امابه نظر می رسد روابط عمومی وزارات آموزش وپرورش علاوه بر تغییر ساختار نیازمند تغییر نگاه به جایگاه و کارکرد خود می باشد. روابط عمومی ابزار مشاطه گری جهت پوشاندن کمبود ها و تبلیغات نیست .

روابط عمومی باید پرسش ها انتظارات و توقعات معلمان و دانش اموزان و خانواده هایشان را بشنود و انها را به بدون ممیزی به وزیر و مدیران انعکاس دهد. برای انها پاسخ دقیق و شفاف بخواهد و انها رابه معلمان و دانش اموزان انتقال دهد .

حاجی بابایی باید از سخنگو بودن و به عهده گرفتن نقش روابط عمومی دست بردارد .خود و دیگر مدیران را از اقتدارگرایی در حوزه تبادل اخبار و اطلاعات در آموزش وپرورش بر حذر دارد .
روابط عمومی هم خواهان برگزاری جلسات منظم بین کارشناسان و اهل نظر در حوزه اموزش وپرورش با مسولین و مدیران و حتی وزیر باشد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر