۱۳۸۹/۰۳/۱۰

اندر حکایت بیمه طلایی

این یادداشت در : الـــــــــف

معلمان با مشاهده فیش حقوقی اریبهشت ماه خود متوجه کسر مبلغ ۱۲۰۰۰تومان به صورت ماهانه بعنوان حق عضویت هر نفر جهت بیمه طلایی میباشند.
پیشتر وزیر و مسولان رفاه آموزش وپرورش از پرداخت نیمی از این مبلغ توسط وزارت خانه خبر داده بودند.

کسر این مبلغ واکنش هایی را در بین معلمان به همراه داشته است . واکنش هایی که از نگاه مسولان و وزیر آموزش وپرورش دور نمانده است . معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش هم با تائید کسر تمام حق بیمه طلایی از حقوق فرهنگیان می گوید : طبق اعلام رسمی باید نیمی از حق بیمه را معلمان و مابقی را دولت بپردازد که این روند هم اکنون دنبال می شود اما به دلیل موانع قانونی هم اکنون کل این مبلغ را از حقوق فرهنگیان کم می کنیم و سپس نیمی از آن را در قالب رفاهیات به حقوقشان اضافه می کنیم.
حاجی بابایی وزیر آموزش وپرورش هم به توضیح این موضوع پرداخته و در پاسخ به اين سوال كه چرا در حال حاضر در حق بيمه فرهنگيان به جاي 6 هزار تومان تمام 12 هزار تومان كسر مي‌شود، گفت: اين يك شبهه ای است که باید برطرف شود، باید از 12 هزار تومان حق بیمه، 6 هزار تومان آن را فرهنگیان بپردازند اما با یک جابجایی که قرار است انجام شود این مبلغ را خود وزارتخانه پرداخت می کند و هزینه اضافه دیگری از فرهنگیان دریافت نمی شود.

بنابراین با این توضحیات فعلا معلمان ابتدا۱۲۰۰۰ تومان را بابت هر نفر عضو می پردازند و سپس نیمی از آن را تحت عنوان رفاهیات در یافت می کنند . رفاهیاتی که در واقع راه حل وزارتخانه برای دور زدن موانع قانونی به تعبیر معاون تعاون و فرصتی برای رفع شبهه ها و راضی کردن مخالفان به تعبیر وزیر است .

نکته مهم این که واحد های مالی و حسابداری معمولا فیش های حقوقی را با شعار های گوناگون در خصوص مناسبت های مختلف تزئین می نمایند از درج توضحیات ضروری در این خصوص جهت رفع ابهام و جلوگیری از تماس های تلفنی ومراجعات حضوری بر روی فیش های حقوقی اردیبهشت خودداری کرده بودند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر