۱۳۸۹/۰۵/۰۳

دستور احمدی نژاد برای حل مشکل مروی

مدرسه مروی برای بسیاری از اهالی فرهنگ وادب نه تنها یک نام که یک تاریخ و خاطره است . تاریخ وخاطره ای که این روز ها هر چند وقت یک بار اقتدار هشتاد ساله اش به عنوان های گو ناگون تهدید می شود .  

خبر ها هر چه باشد واگذاری دبیرستان یا تبدیل شدنش به پاساژ یا خوابگاه یا کتابخانه یا هرچیز دیگر دریک چیز مشترک هستند دبیرستان مروی نخواهد بود .

دبیرستان مروی دومین دبیرستان تهران است و هم ردیف البرز و دارلفنون و مانند انها یک دبیرستان صرف نیست دالان تاریخ و تالار افتخار هاست افتخار هایی مانند جلال الهی قمشه ای زرین کوب و....همه این نامها یاد مروی را زنده می کنند .

تلاش عده ای برای فروریختن ستون های این تاریخ وشکستن جام های افتخارش و جهاد گروهی دیگر برای ماندنش و سکوت عجیب آموزش وپرورش در حالی صورت می گیردکه در هفتصدووبیست وپنجمین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش مدرسه ماندگار شناخته شدو با شماره۲۶۶۶۹در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

علاقمندان به ماندگارماندن این مدرسه با انتقاد از آموزش وپرورش در عدم بکاربگیری تمام توان وظرفیت جهت ماندن این مدرسه می گویند : با تمام قدرتمندی حریف هنوز ( فرصت هست و هنوز هم می توان کاری کرد باید گفت و نوشت به مراجع قضایی بالاتر شکایت کرد افکار عمومی رابرای دفاع از ماندگاری این دبیرستان بسیج کرد . )واز فارغ التحصیلان این مدرسه که بسیاری از انها شخصیت فرهنگی یا علمی وسیاسی هستند دعوت کرده اند تا سکوت خود را بشکنند .

از اموزش و پرورش هم خواسته اند (تادست به ابتکارات جدیدی مانند برگزاری یک سمینار با شرکت حقوقدانان و وکلای دادگستری زبده و جمع بندی راه های استیفای حقوق آموزش و پرورش و در کنار آن طرح دعاوی حقوقی از طریق وکلای برجسته و کاردان و نیز رایزنی با مقامات عالی نظام و ایجاد حساسیت های لازم در افکار عمومی همت گمارد .)

اقدام خوب و دستور رئیس دولت برای حل مشکلات مدرسه مروی و حفظ کاربری ان بصورت فعلی با استقبال علاقمندان به میراث فرهنگی و ماندگاری این دبیرستان شده است . و می تواند انان را به حفظ خاطره ها و افتخار ها در مروی امیدوار نماید و تلاششان را برای ماندگاری ستون های خاطره انگیز مروی بیشتر نماید .  

 عبارتهای داخل( ) ازشیرزاد عبدالهی می باشد

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز،
    آمده ام که بگویم؛ ولادت منجی بشریت مهدی صاحب زمان (عج) بر شما و تمامی دوستدارانش مبارکباد.

    ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد
    بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد
    سوگند به هر چهارده آیه نور
    سوگند به زخم های سرشار غرور
    آخر شب سرد ما سحر می گردد
    مهدی به میان شیعه برمی گردد
    یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد …
    [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

    پاسخحذف